اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو|مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی

پس از تحریم ‌های ظالمانه آمریکا و نیاز کشور به آفت‌کش‌های بیولوژیک، فناوران ایرانی موفق شدند عوامل بیوتکنولوژیک مورد نیاز گلخانه‌‌های کشور را در داخل کشور تولید و روانه بازار کنند.

ویدئو|مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ یکی از بزرگترین چالش های کشاورزی امروز، برآورده کردن نیاز غذایی جمعیت در حال رشد می باشد. رشد کنترل نشده جمعیت در کشورهای در حال توسعه باعث به هم خوردن تعادل بین جمعیت و استفاده نامناسب از زمین‌های کشاورزی شده است. تأمین این نیاز باعث شده است بشر به استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و حشره‌کش‌ها رو بیاورد.از این رو یکی از نگرانی‌های کنونی جهان آلودگی خاک و محصولات غذایی به مواد شیمیایی است.

 برای حل این مشکل یافتن راه های کم خطر ضرورت دارد. آفت‌کش‌ها بیولوژیک، آفت کش هایی هستند که از گیاهان، حیوانات، میکروارگانیسم ها یا مواد معدنی به دست می آیند. آن‌ها غیر سمی هستند، با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و در باغداری و کشاورزی می توانند نقشی کلیدی داشته باشند. 

اردیبهشت سال ۱۳۹۷، پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نمایندگی دو شرکت هلندی و بلژیکی تولید کننده این سموم ایران را ترک کردند. از این رو فناوران ایرانی با شناسایی خلاء های بازار در رابطه با عوامل بیوتکنولوژیک مورد نیاز گلخانه‌‌های کشور موفق شدند محصولات بیولوژیک تولید داخل را وارد بازار کنند و از این طریق بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با عوامل بیولوژیک مورد استفاده در کشاورزی و مزایای بومی‌سازی این محصولات، ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول